Dlaczego nosacz stał się synonimem polaka.

Polacy to fascynujący naród, mamy duże poczucie humoru i potrafimy śmiać się sami z siebie ze swoich niedoskonałości, przywar czy charakteru. Problem pojawia się kiedy to ktoś inny się z nas śmieje. Bardzo modne ostatnimi czasy memy z sympatyczną małpą nosaczem sundajskim stały się hitem internetów i cały czas śmieszą a raczej wyśmiewają się z typowego Janusza który stał się synonimem polaka po 40stce z wąsem i opasłym brzuchem. Do tego zestawienia możemy dodać skarpety do sandałów oraz ulubiony hipermarket biedronka. Ale dlaczego akurat Nosacz? Otóż jest on trochę podobny do naszego Janusza, nosacze są leniwe – są roślinożerne wiec muszą dużo odpoczywać aby proces trawienia przebiegał prawidłowo, ma opasły brzuch, kartoflowaty nos oraz owłosienie przypominające panów w podeszłym wieku. Doskonale odzwierciedla on syndrom polaka w humorystyczny sposób.

 

Nadruk na koszulce z nosaczem

Dzięki naszemu ogromnemu dystansowi do siebie motyw Janusza Polskości przeniósł się na koszulki. Modny mem jest teraz motywem przewodnim kupowanym przez synów dla ojców i przez żony dla mężów. Im bardziej obdarowany przypomina nosacza, pod względem wyglądu bądź charakteru tym większe wrażenie wywiera koszulka. Najczęściej nosaczowi towarzyszy tekst ze śmieszna alegorią lub wypowiedzią i ulubione słowo Janusza Polskości „kurła”. Nadruk na koszulce z nosaczem można wykonać samemu, lub zamówić gotowy wzór a tych jest nieskończona ilość, bo nowe memy ciągle się pojawiają a to z nich czerpane są najczęściej inspiracje przez firmy zajmujące się nadrukami na koszulkach. Doskonale w tej sytuacji sprawdza się nadruk DTG ponieważ idealnie odwzorowuje kolory i przejścia tonalne a motywy z nosaczem są bardzo wymagające ponieważ posiadają wiele szczegółów o które trzeba zadbać. Choć w sklepach uświadczymy raczej kilka najbardziej popularnych wzorów to niewątpliwie najlepiej zrobić sobie własną koszulkę z nadrukiem nosacze i dopasować ją do obdarowywanego.

Motyw z nosaczem jest modny w naszym kraju od kliku lat a tendencja jest raczej wzrostowa i tylko zyskuje na popularności. A cały cykl nakręcają sami internauci, poprzez tworzenie nowych memów, filmików i tekstów. Myślę że motyw może stracić popularność tylko jeśli się komuś przeje bo nowych pomysłów z udziałem sympatycznego małpiszona nie zabraknie, wszakże jesteśmy narodem bardzo kreatywnym i łatwo adaptujemy się w nowym środowisko.